Bakgrund

Nu har jag ändrat min bakgrund lite. Jag har gjort så den sitter fast, och tänkte visa hur man gör det. Jag gjorde också större ränder än jag hade innan.(Om du inte ser det tryck på F5)
Innan

Efter

Då gör man såhär:

1.Ladda upp den bild du vill ha som bakgrund.

2.När du har laddat upp den så klickar du på bilden och kopierar koden som är inringad med rött.


3.Nu går du in i din stilmall och lägger in den här koden (Där det står "adressen till din bild" läggen du in adressen du kopierade)

body{
background-image: url(http://adressen till din bild); 
background-repeat:
no-repeat; 
background-position: center center; 
background-attachment:
fixed;
}

4. Lägg in den efter den första "spalten"
Och så sparar du stilmallen:)
Om du inte fattar kan du gå in HÄR då kanske du fattar lite mer.

Kommentarer
Kitty

- avstract.com :D

Skrivet den: 2010-09-11 Klockan: 12:18:54
Blogg: http://kittyscloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn (vet att du inte heter Anonym)
Kom ihåg mig?

Får man veta din mail? (publiceras ej)

Vilken av alla bloggar är din?

Skriv vad du vill

Trackback
RSS 2.0