Klassresan

FREDAG
Som ni vet har jag varit på klassresa till Utö över helgen. Det började med att vi samlades vid klassrummet kl. 9 i fredags. Sen vid 10.15 så tog vi bussen till pendeltåget som vi åkte till Västerhaninge.
Därifrån tog vi bussen till Årsta havsbad. Där åt vi vår matsäck, jag hade köttbullar och makaroner:)
Sen gick båten 12.20, det tog en ca timme att åka till Utö. När vi kom fram hyrde vi varsin cykel som vi cyklade till campingen med. Det första vi gjorde var att bada vid en liten strand som fanns där på campingen.
I vattnet fans det ett blålera hål! Man sjönk ner ända till höften på vissa ställen, och sen var man helt lerig.
När vi hade badat klart så satte vi upp militärtälten som ledarna hade hyrt. Och alla satte det ut och in, så det blev lite konstigt men vi orkade inte göra om allting.
Sen grillade vi korv till middag. Vi gjorde inte så mycket mer. Det skulle vara tyst vid tio sen.

LÖRDAG
Vid blir väckta vid åtta av Erik som kommer in och skriker i vårat tält. Sen äter vi frukost, någon äcklig o´boy, youghurt och macka (fast de var slut när vi kom...)
Efter någon timme så lekte vi typ kull för att bli varma och sen cyklade vi till en strand på andra sidan ön. Det var en mil dit och det tog typ en trimme att cykla tror jag. När vi kom fram var alla as-svettiga och ville bada. Det var skit-höga vågor, nästan två meter höga! Och det var ganska stömt men det var super kul! Sten stranden var mellan två klippor och jag kättrade upp på det ena för att ta bilder. Där uppe fanns det ett litet mini vattenfall:) Det fanns också bunkrar där som vi kröp in i. Från toppen av klippan såg vi en jätte-fin sandstrand som det säkert var meningen att vi skulle vara på. Vi grillade även lövbiff till lunch.
Sen cyklade vi hem och det regnade så jag blev dyngsur:(
Sen grillade vi korv till middag.

SÖNDAG
Vi vaknade vid nio. Vi åt frukost, packade ihop och rev ner tältet. Sen åt vi lunch, pasta-sallad.
Båten gick vid tre. Vid Årsta väntade mamma och skjusade hem mig.

Det kommer bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn (vet att du inte heter Anonym)
Kom ihåg mig?

Får man veta din mail? (publiceras ej)

Vilken av alla bloggar är din?

Skriv vad du vill

Trackback
RSS 2.0